Konečně do Londýna...

Letos se mi konečně povedlo dostat se do Londýna. Tohle bude asi pravděpodobně ten nejkratší článek z celého blogu. Takže začneme. Potkáte letenky do Londýna a spácháte hurá akci v polovině listopadu. Asi si řeknete, který blázen by zrovna v listopadu jezdil do Londýna. Vždyť tam musí být hnusně. Kamarádka z práce tam byla dva týdny před námi, pořád jen zataženo, samý déšť. Nic si neužili a to jsem to pojala jako výlet, kde chci holkám ukázat moje oblíbená místa a prostě věci, co musí vidět. To může v listopadu napadnout jedině mě. No jo, jenomže tady jsem měla pocit, že mi ten výlet byl souzený někde seshora, protože to vyšlo do nejmenšího detailu.

Letadlo nemělo zpoždění, dorazili jsme přesně tak, jak jsme měli na letiště Stansted. Dopředu jsem nám koupila lístky na bus do centra, takže jsme jen našli správnou zastávku a jelo se. Je pravda, že byla trochu menší zácpa, protože doprava především kolem Westminsterského mostu byla plná objížděk, ale i tak jsme zvládli koupit si lístky na metro, dojet na hotel a ubytovat se.

No a protože jsme měli docela dost času, tak jsme chtěli mít z krku hned to, proč jsme přijeli. Nákupy. Potřebovala jsem nutně zase nějaké zimní tlusté ponožky. Díky bohu i holky věděly přesně, co chtějí. Během hodiny jsme měli nakoupeno a mohli jsme si všechno odnést na hotel. Pak jsme se už tradičně vydali do Sainsbury's, abychom nakoupili jídlo a zásoby. Večer začalo trochu mrholit, ale předpověď na další den hlásila jasno. Já skeptik jsem tomu nevěnovala příliš pozornosti, ale nakonec se to vyplnilo.

Začali jsme hned po ránu vycházkou k Big Benu, který je stále ještě pod lešením. Protože bylo brzy, tak jsme stihli ještě ranní mlhu.

Kolem deváté jsme dorazili k London Eye, trochu jsme popřemýšleli, co by se nám líbilo a nakonec jsme koupili trojkombinaci lístků - London Eye, Madame Tussaud's a Sea Life. Dohromady stál 50 liber pro jednoho, ale vyplatilo se to mnohem víc než kupovat po jednom nebo po dvou. Hned jsme si šli stoupnout do fronty na London Eye. Počasí se fakt vydařilo a bylo čím dál tím víc sluníčka.

Po vyhlídce na kole jsme se ještě chvilku prošli po vánočním trhu na southbanku Temže, protože jsme měli ještě chvíli času, než půjdeme do akvária.

No a pak už přišla naše hodina na akvárium.

Zase jsme to vzali podél Temže, ale tentokrát až k mostu. Po cestě jsme se zastavovali tuhle a támhle. Představila jsem jim most Millennia i Shakespeareovo divadlo.

K Tower Bridge jsme se dostali pozdě odpoledne. Není nic lepšího než večeřet a pozorovat mumraj kolem sebe.

Stihli jsme Tower při západu slunce, dojeli na King's Cross a viděli vozík Harryho Pottera ve zdi. Hance jsem koupila lístek do muzea Sherlocka Holmese a sama jsem si s Alčou prošla obchůdek, kde se zastavil čas.

No a večer jsme pak s Hankou vyrazili ještě na fotky vánoční výzdoby kolem Piccadilly Circus. A když už jsme byli venku, rozhodli jsme se sjet metrem ještě ke katedrále svatého Paula a omrknout noční Londýn.

Den třetí začal naší návštěvou v Madame Tussaud's, což je muzeum voskových figurín. Lístek jsme měli už z předešlého dne, takže jsme si šli stoupnout rovnou do fronty. Zabralo nám to celé dopoledne.

No a to by nebylo ono, abych holkám neukázala moji oblíbenou restauraci, takže jsme zajeli na Euston a tam sedli do Nando's. Nic nezlepší den tolik jako double breasted chicken burger s hranolkama.

Po obědě jsme sedli zpátky na metro, a protože ještě nebylo tolik hodin, vzala jsem holky do National History Museum, aby se podívali na dinosaury.

Dostali jsme se ještě na Green Park, kde jsem museli udělat zastávku. Člověk prostě neodjede z Londýna bez toho, že by snad viděl Buckinghamský palác a Queen Victoria Memorial. To prostě nejde.

Večer jsem nám stihla ještě objednat taxíka na 4:30, abychom se dostali na Victoria station zpátky na autobus na letiště. Samozřejmě, že na cestě zpátky mělo letadlo zpoždění, takže jsme si klidně mohli přispat, ale to nic nemění na tom, že fakt počasí vyšlo na jedničku a stihli jsme všechno, co jsem měla naplánované holkám ukázat.