pátek 5. května 2017

Zelené Irsko...

To jsem takhle jednou seděla u počítače, toužebně hleděla na datum a říkala si, že bych někam vyrazila. Pak jsem se podívala, kdy budu mít nejbližší volno a zjistila, že díky tomu, že duben se překlenul v květen mi tam vzniklo 5 dní volno. A co dělat jiného než koupit letenku.

4-5 dní není moc. Na nějakou dálku to určitě není. Chtělo by to něco blízko, aby člověk nestrávil celý den cestováním do určité země. Takže bylo v podstatě jasné, že to bude buď Evropa nebo nějaký ten ostrov. No a už nějakou dobu jsem přemýšlela nad výletem do Irska, protože jsem se nemohla dočkat, až uvidím Cliffs of Moher neboli ty Moherské útesy. To byla jedna z důležitých položek na mém seznamu. Čím víc jsem koukala na obrázky, tím víc mi začínalo vyhovovat, že se dá nasednout na hop on/hop off autobus. Lístek na 24 hodin stojí 19 euro, na 48 hodin potom 21,25 euro.


No, slovo dalo slovo a tentokrát se mnou jela jen "spodní" Lucka.

Nakonec jsme strávili v Irsku čtyři dny. První den jsme dorazili do Dublinu někdy odpoledne. Přes airbn jsme měli domluvený pokoj. S menším zpožděním jsme našli čtvrť, kde jsme měli bydlet.

Užitečná informace pro všechny, kdo chtějí do centra Dublinu. Když se podíváte, tak na stránkách letiště se dá najít informace, že do centra jezdí několik linek autobusů, především Airlink Express, kde se ceny pohybují od 6 euro ( dospělý jedna cesta ) až 10 euro ( dospělý zpáteční ). Podobných společností je několik. Jako v každém městě ale fungují taky úplně normální autobusy a tudíž pokud naskočíte na autobus 41 nebo 16 z letiště před terminálem 1 ( musíte projít skrz podchod terminálu ), tak tyhle autobusy mají jízdné pro dospělé do 13 zastávek 2,70 euro a od 13 zastávek nahoru 3,30 euro jedna cesta. Stačí akorát řidiči říct, kam jedete a on vám to nacvaká. POZOR ŘIDIČI BEROU POUZE MINCE!

Hned druhý den ráno jsme vyrazili do centra Dublinu na průzkum města a ten zmiňovaný hop on/hop off autobus. Naše první zastávka, kde jsme vystoupili byla Trinity College. Strašně jsem si chtěla vyfotit zdejší knihovnu. Jak je vám asi jasné. :D Něco pro milovníky Star Wars.



Protože další bus z blue route ( modré cesty ) nám jel až za 30 minut, tak jsme šli pěšky až k soše Oscara Wildea, kterou chtěla vidět Lucka a která mě zajímala taky. Před ní jsou vytesaná moudra do památníků.



Další zastávka, kterou jsem si musela vyfotit je slavný Temple bar. Hodně typická čtvrť pro Dublin, kde jsou na každém kroku jen bary a hospody. Ten nejznámější je krásně červený, ale samozřejmě jsou i jiné.


Přes ulici několik bloků dál byl ještě Dublin Castle, takže jsme tam došli pěšky.


U menší zahrady právě tohohle hradu se nachází knihovna Chestera Beattyho. Je dobré vědět, vstup do knihovny je zdarma. Hned za vchodem se nachází malá kavárna a obchod se suvenýry. Díky tomu, že je tam právě kavárna, nikdo neřeší toalety a tak pokud intenzivně potřebujete někde si odskočit, tohle je definitivně místo, kde vás nevyhodí. Na většině restaurací a kaváren ve městě je nápis, že toalety jsou pouze pro zákazníky.


Od Dublinského hradu je to malý kousek ke katedrála Christ Church, do které jsem se zamilovala na obrázcích a naživo jsem si uvědomila, že se do ní musím při nejbližší příležitosti přestěhovat. Je to správně ponuré místo. Někteří lidé bydlí v bytech typu 3+1kk, já jsem se rozhodla zbytek života strávit v katedrále 15+1, kde v patnácti místnostech budou knihovny a moje ložnice se bude nacházet ve věži. Navíc je před ní ta nejvíc cool socha, co jsem kdy viděla.



Bohužel jsme nestihli vystoupit na Glasnevin hřbitově, protože už bylo hodně pozdě a nasedali jsme na poslední autobus, ale definitivně se sem už kvůli tomu budu muset vrátit. Nejen kvůli tomu, že bych ho chtěla vidět, ale ještě bych se chtěla podívat do Belfastu a hlavně na Giant's Causeway. Tentokrát jsme se museli rozhodnout mezi Cliffs of Moher a Giants. Příště to bude Giant's Causeway.

Další den ráno jsme pak dopředu měli zabookované tour na Cliffs of Moher.


Když jsme přijeli, bylo ještě trochu pod mrakem, ale během desítek minut se docela vyčasilo, takže úplně krásně svítilo sluníčko po zbytek dne. Útesy jsou jedna z nejúžasnějších věcí, co jsem kdy v životě viděla. Fakt že ho. Určitě doporučuju se tam stavit. Je pravda, že hodně fouká vítr. My jsme měli štěstí, že díky sluníčku to nebyla ledárna.

Irský venkov je neskutečně zelený. U každého druhého stavení mají krávy, koně, ovce nebo osly. Pokud se blízko stavení nenachází zvířectvo, definitivně jsou to baráčky, které vypadají strašně útulně a pokud člověk jede tím pravým venkovem bez lidí a zvířat, potom určitě všude najdete chátrající hrady, hrádečky a strážní věže.



No a když se člověk dostane trochu dál a míří až k městečku Galway, projíždí se územím, kde už se ani tolik neobjevuje dobytek, protože většina území je pokrytá vápencem.


Na zpáteční cestě jsme se zastavili v městečku Galway, kde jsme strávili pár hodin, vyfotili nějaké ty loďky, snědli nějaké to jídlo, ale nic z toho nemohlo trumfnout ten pocit, že jsem se vyfotila na útesech.


Irsko je hodně rozmanitá země, do které se prostě musím vrátit.

Žádné komentáře:

Okomentovat