čtvrtek 3. listopadu 2016

Zombie v Gentu...

Já vím, zvláštní název příspěvku Zombie v Gentu, ale přesně takhle se nám představil Gent, když jsme vystoupili z vlaku na nádraží. Uprostřed ulice tam stál kontejner, z kterého vyčnívala umělá ruka velikosti člověka a kolem se promenádovali 2 zombie. Ne, bohužel, nemám fotky. Zaprvé to byl debilní pocit, vidět ty dvě holky s polorozpadlými obličeji a syčícími, když procházeli kolem. Zadruhé jsem se opravdu snažila vytěsnit z hlavy všechny ty flashbacky, co jsem v té chvíli měla na seriál Walking Dead. Jako věřte mi, člověk je připravený při cestování skoro na všechno, ale že by potkal zombie, to do moc velké pravděpodobnosti nepatří a trochu vás to vykolejí. Teda alespoň mě. *lol* Když na to koukám zpětně, měla jsem si tu fotku udělat. :D


Tady abyste měli představu.


No... když už máme vysvětlení názvu za sebou, tak se pustím do dalších věcí. Jak už jsem zmínila, dorazili jsme z Brugg do Gentu vlakem. Lístek stál 6 euro. Cesta trvá necelou půlhodinku. Z nádraží jsme se rozhodli cestovat po vlastních nohách. Nějaká ta půlhodinka lehkou chůzí do města nás nemohla vytrhnout. Na prozkoumání tohohle města jsme měli asi 4 hodiny, protože jsme potřebovali stihnout autobus do Amsterdamu.

Když tak nad tím přemýšlím, vůbec jsem tady nezmínila moje společnice. Obě dvě znáte. Cestovali se mnou minulý rok ve stejný čas do Itálie. Lucka #1 se mnou byla v Itálii, Londýně a Chorvatsku. Nebudu sem dávat fotky, ale známe se už strašně dlouhou dobu... hm, pátrám v paměti... jop, příští rok to bude už dvacet let. *headdesk* Jsem tak stará. Neměla jsem to počítat.

Lucka #2... tam jsou počty trochu ošemetnější, podle toho, kolik člověk počítá online seznámení a potom real life seznámení. Nebudu to počítat. Ještě by mě to frustrovalo víc. Lucka číslo dvě má svůj vlastní blog o knihách, pokud by měl někdo zájem.

Teď, když jsem tedy představila společnice, pokračujeme plynule v tom Gentu. Hm. Celých dlouhých 30 minut jsme šli za správným cílem díky GPS a já si říkala, že jsem pravděpodobně udělala chybu, když jsem naplánovala naši zastávku právě v tomhle městě, protože podél cesty nebylo vůbec nic. Bylo top prostě takové obyčejné město, kde se v historickém jádru měl nacházet hrad a nevypadalo to, že by to vůbec za něco stálo. :( Už jsem si říkala, jestli se omluvit holkám za to, jaký epic fail tahle zastávka byla, když jsme došli k té hlavní atrakci, co jsme chtěli vidět za každou cenu a to je hrad Gravensteen. Znáte to, prostě si takhle kráčíte městem, kde nic tu nic, a pak najednou hrad vedle křižovatky. :D Na to si člověk může zvyknout. To je první z věcí, co mě na Belgii fascinovala. Jako že skutečně ještě je hned vedle křižovatky a oni ho tam nechají a naplánují dopravu kolem něj. :D


Gent je město ležící na soutoku dvou řek, takže samozřejmě i tady jsou kanály, mosty a zákoutí, co si zamilujete. Pokud se obrníte silnými nervy, přejdete most a rozkopané centrum na cestě k náměstí, tak zůstanete naprosto paf, protože na každé straně je nějaký kostel ( Sv. Nikolase, sv. Michaela ), katedrála ( sv. Bavona ) nebo zvonice. To centrum vypadá fakt neskutečně úžasně.


A pak popojdete kousíček za kostel a tam je skrytá radnice. Momentálně se opravuje, jako ostatně všechno, co jsem tenhle rok za památky viděla. :D



Jako abych sem tedy neházela jenom ty "staré baráky", protože někteří zrovna nejsou na staré baráky. Tak ještě musím ukázat nějaká ta zákoutí, že?


Jestli jste někdy přemýšleli nad tím, zda Gent stojí za to a nemohli jste se rozhodnout, za mě určitě ano, ale to asi musí být na každém, jestli by tohle město někoho lákalo. :D

Žádné komentáře:

Okomentovat