úterý 13. září 2016

Jak si můžu dovolit cestovat...

Jak si můžu dovolit cestovat? Tuhle jsem tak jednou seděla v práci a povídali jsme si o cestování. Říkám si: dobře, to bude super, alespoň má někdo zájem slyšet moje plány do budoucna. :D

No úplný omyl! Moje kolegyně se mě zeptala, jak si můžu dovolit pořád cestovat, když jsem jí pověděla, že tedy jako jsem začala cestovat teprve minulý rok. Dala si tu práci, aby mě nechala spočítat, v kolika zemích jsem byla - New York, Aljaška, Rakousko, Itálie, Kambodža, Francie, Kanárský ostrovy (Tenerife), znovu Rakousko a Londýn. V osmi zemích za poslední rok ( nepočítám přestupné země, protože bych jich několik přidala) a to za dva dny odjíždíme do Chorvatska a v říjnu do Belgie a Holandska.

Řekla jsem si, dobře, možná by to i někoho zajímalo. Jak si vlastně můžu dovolit cestovat?



ZAPRVÉ: Předně, musím říct, že to není nijak fascinující rada. Jde prostě o to, že si v podstatě nic nekupuju. :D Jediné, co jsem schopná si jednou za čas nakoupit jsou knihy, abych měla co číst. Ale aby mě někdo viděl, jak jdu do obchodu s hadrama a vybírám si trička nebo kalhoty, to fakt jako ne. :D

Nosím jedny kalhoty dokud se na mě nerozpadají. Nosím 5 triček, které střídám a modlím se, aby se na mě nerozpadli, protože je neskutečně miluju a doufám, že ještě nějaký rok s nimi strávím. A pravidelně jednou za rok nebo za dva si koupím vždycky nové boty značky Alpine Pro. Tady fakt nedělám reklamu, jenom mi jejich boty na noze vyhovují. Vždycky uzavřené, mohutné pohorky a je mi úplně jedno, co si ostatní myslí, pokud mě v 35 stupních vidí venku chodit v podobných botách. Jsem ten typ, který jakmile si koupí cokoliv jiného než pohorky, tak má zakrvácený nohy a nemůže v ničem chodit, takže pro mě je volba jasná.

Abych to vůbec dokumentovala, rozhodla jsem se vám ukázat příklad. Moje šedivé džíny. :D

      


1. Vatikán                                                       2. Vídeň                                          3. Aljaška


Moje pruhované šedivé tričko z poslední fotky bylo v Kambodže, minulý rok v Londýně a ti bystřejší si všimnou, že mám pořád ty samé džíny. Ten samý svetr, co jsem měla v Londýně jsem na sobě měla i loni v Itálii. Prostě jak říkám, dokud se to nerozpadne, tak to budu nosit na sobě. :D

 


Moje milované boty byly ve všech osmi zemích a pojedou i do Chorvatska, do Belgie a do Holandska. Pokud to dobře dopadne, tak i do ostatních, co jsou ještě v plánu. :D



ZADRUHÉ: Lidi hodně platí za vstupy do různých objektů nebo za vlaky, autobusy atd... Já ušetřím hodně na tom, že si všechno dopředu kupuju online. Třeba u megabusu nebo flixbusu je hodně velká výhoda, že si jízdenku mezi městy nebo klidně mezi státy můžete koupit jen za 1 euro nebo 1 dolar. Což je našich necelých 30,- jedna cesta. No nekupte to.

ZATŘETÍ: Letenky. Samozřejmě, že v dnešní době asi nejvíc stojí právě to. Já kupuju letenky většinou v akci. Hodně ušetříte, pokud si fakt počkáte a nebo máte alespoň trochu přehled o tom, jak se ceny letenek do jednotlivých destinací pohybují. Když si nejste jistí, hodně pomohou stránky typu cestujlevne.com nebo Honzovy letenky, azair, zaletsi, jaknaletenky. Je jich hodně. Většinou se tam i dozvíte o tom, jak se dostat z letiště, na kolik vás vyjdou autobusy a v jakém cenovém rozmezí se pohybují hotely.

ZAČTVRTÉ: Já nejsem zrovna náročná na ubytování. Couchsurfing, airbn nebo booking.com jsou asi nejideálnější možnosti. Mně stačí postel bez brouků a občas mám i svoji koupelnu. Na ubytování můžete ušetřit ještě víc právě díky nahoře zmíněným stránkám. Já mám s couchsurfingem jen dobré zkušenosti, je ale pravda, že většinou využívám booking.com. Pramení to asi z toho, že jsem pořád ten introvert a radši si všechno organizuju sama, než abych někoho obtěžovala na návštěvě. Stejně většinou na hotelu netrávím pomalu žádný čas.

ZAPÁTÉ: Očkování. Jako zdravotní sestra mám očkování, které "normální" člověk musí platit v centru cestovní medicíny a nebo u obvodního doktora. Taky mám trochu jiná pravidla u přeočkování proti tetanu, díky tomu, že se nacházím v "infekčním" prostředí.

ZAŠESTÉ: Zavazadla... Ten věčný problém s nízkonákladovkami, které vám připočítávají za každé odbavené zavazadlo. Já to mám vyřešené batohem. Vejde se mi 15 kusů oblečení do dvou malých válečků, co sroluju (viz. obrázky níže) a když naházím ten zbytek, bez kterého nemůžu cestovat jako Kindle čtečka, mobil, nabíječka, pas, peníze, foťák, náhradní baterie, nějaká ta hygiena, tak mi bohatě stačí můj batoh na 35l, kam se mi ještě pohodlně vejdou suvenýry z cest.

  

No a to je fakt celé. Skutečně na tom není žádná věda. Jde jenom o otázku priorit. Vozím s sebou v podstatě pořád jedno a to samé. Podle počasí v destinaci přidám buď plavky nebo svetr a je to. :) Tak doufám, že alespoň někomu tohle pomohlo. :) A byla zodpovězená ta nejdůležitější otázka, jak si může dovolit pořád ta holka někde trajdat.



Žádné komentáře:

Okomentovat