Paříž...

Tak mi to nakonec vyšlo, přece jenom jsem se stihla ještě teď na jaře podívat do Paříže. To jsem takhle sháněla někoho, kdo by jel se mnou a pořád se k tomu nikdo neměl.

Doma mě přesvědčovali, že tam zase budou teroristi, že si to mám rozmyslet. Spousta lidí opět měla pocit, že všechno ví nejlépe. A letenky do Paříže zrovna za nejlepší cenu taky zrovna nebyly. Tak jsem se nakonec rozhodla, že tam zajedu s cestovkou. Člověk bude mít průvodce, je to jenom na 4 dny, je to autobusem a i s ubytováním to vyšlo na nějaké necelé 2000,- . Ano. Takže jsem už odhalila to nejdůležitější pro všechny české občany - peníze. A konečně bych taky mohla říct něco k zážitkům. :D


Hodně lidí tvrdí, že Francouzi jsou namyšlení, že se na cizince nedívají moc nadšeně a že prostě odmítají přijmout angličtinu, takže pokud nemáte nějaké slušné základy francouzštiny, potom je to pro vás pasé. No, moje zkušenosti jsou jiné. Většinou se tam domluvíte. Pokud začnete francouzským pozdravem, omluvíte se, že neumíte francouzsky a vysvětlíte, co chcete v angličtině, potom jsou ti lidé slušní.

Co jsem viděla jako první je samozřejmě Eiffelovka, kdo by jel do Paříže a neviděl Eiffelovu věž. To je prostě nemyslitelné. Máte několik možností, jak se dostat nahoru. Za necelých 10 euro pěšky do druhého patra. :D Jděte do toho, lidi. Jenom nějakých 720 schodů. :D Výtahem do druhého patra nějakých 14 euro. Nebo potom výtahem do třetího patra za 17 euro. Výhledy z Eiffelovky jsou úžasný, hlavně pokud máte štěstí na počasí. Já docela měla.


Od Eiffelovky vedou Martova pole, což je takový pěkný dlouhý plácek až k Vojenské akademii. Mohla bych vás nudit nějakými historickými fakty, ale koho to vlastně bude zajímat a přiznejme si, stejně si z nich 75% nepamatuju, protože mě spíš zajímá, co můžu fotit a vidět. 

Jako za jediné dva dny jsme z Paříže viděli snad to nejdůležitější. Invalidovnu, kde je pochovaný Napoleon, Lucemburské zahrady, Pantheon, Sorbonnu (tu slavnou univerzitu), radnici, katedrály (k těm se vrátím za chvíli), Moulin Rouge, Montmartre, Tuillerijské zahrady, Louvre, hotel Ritz, Operu, Champs Elysées, Vítězný oblouk, autobusem jsme projeli ještě letiště Charlese de Gaullea, pro představu, první den jsem nachodila nějakých 16 km a druhý den 20 km a to ještě nepočítám, kolikrát jsem se ztratila v Louvru a kolik jsem toho našmajdala uvnitř. Mrkněte se na fotky, co jsou na rajčeti, abyste měli představu, jak co vypadá.

Pravdou ale zůstává, že ty nejúžasnější věci pro mě v Paříži byly tři. První bylo vidět naživo Notre Dame. Jop. Je to ta katedrála, kde je zasazený děj Zvoníku od Matky Boží. A ano, je to absolutně úžasná budova. Já nejsem zrovna na kostely, ale pokud mi dáte cokoliv starého, z podivných kamenů a co si můžu ohmatat, tak ty momenty strašně miluju. Takhle vypadá Notre Dame. 


Úplně úžasný, nemyslíte? A to je teprve z venku. Co zevnitř?


*happy sigh** ...Paříž prostě stála za to. 

Druhá věc? Pokud jste knihomol jako já, milujete anglické knížky a dali byste cokoliv, abyste ve změti té francouzštiny našli alespoň něco trochu anglického, potom kousek od katedrály je Shakespeare and Company knihkupectví a kavárna. 


Tam konečně slyšíte někoho s anglickým přízvukem. Můj zážitek je, že jsem si uvnitř mohla koupit starou knihu povídek od Roberta Louise Stevensona. Je to zrovna The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde a The Suicide Club. Těším se, až si je budu moct konečně v klidu otevřít. Je to strašně uzoučká knížka, takže ji člověk přečte během chvilky.

No a ten třetí největší zážitek pro mě byla návštěva Sacre Coeur, což je druhá katedrála. Je absolutně bílá v místech, kde na ni prší, protože kámen vylučuje strašně zvláštní mlíko a "špinavě" vypadá právě tam, kde voda nikdy nezateče, 


Katedrála stojí na kopci, z kterého je úplně neskutečný výhled na celou Paříž. Dolů od katedrály vedou schody, chodník a nebo je možné se svézt lanovkou. Ale ten nejúžasnější pohled se vám naskytne, pokud jste uvnitř a okny tam svítí slunce.


No a samozřejmě musím dodat, že ano, navštívila jsem Louvre. Ano, viděla jsem Monu Lisu. Ztrácela jsem se tam poctivě skoro 4 hodiny, než jsem našla cestu ke komnatám Napoleona (tajně jsem doufala, že se budu orientovat pouze podle mapky a nevezmu to tou snadnější cestou, že člověk prostě vyjde ven z křídla a jde do druhého). Chyba na mojí straně. Opět se objevil můj orientační nesmysl, takže jsem to nakonec vzdala a tu snazší cestu zvolila. :D Ale aspoň jsem si to užila. :D Nějak si pořád nedokážu představit, jak půjdu ten Pacific Crest Trail, když se ztratím v pitomém Louvru, ale tak naděje umírá poslední. :D

Anyway, Louvre je místo, kde si hned na informacích můžete vzít mapku, co jsou tištěné asi v 10 jazycích. Bohužel, čeština tam není. Druhé zklamání pro mě, popisky v Louvru u obrazů a soch jsou jenom ve francouzštině. To už musí být, aby tam něco bylo napsané anglicky. A třetí věc, vstupné do Louvru je 15 euro za dospělého (aby měla česká dušička pokoj, tak uvádím cenu). :D 

Ano, stihla jsem projít i Champs Elysees a viděla jsem Vítezný oblouk. Ale prostě Notre Dame a Sacre Coeur nepředčí nic. :D A kdyby to ještě někoho zajímalo, projížděli jsme se za tmy po Seině a mohli si vyfotit rozsvícenou Eiffelovku. 


Kdybych to měla shrnout, Paříž je úžasná. Popravdě nepředčí Londýn, protože to je moje srdcovka, ale určitě to byl úžasný výlet. Já jsem byla absolutně spokojená. Nikdy tady nedělám reklamu a nechci ani teď. Pokud byste někdo chtěl bližší informace o cestovce, s kterou jsem byla, napište mi. Kamkoliv. Na facebook, tady na blog, na email. Ráda odpovím. Ale nejdřív se podívejte na fotky, abyste věděli do čeho jdete.

Myslela jsem, že už nemám, co bych sem napsala, ale přece jenom musím něco zmínit. Současnou situaci ve světě. Ne, neviděla jsem žádné uprchlíky. Ne, teroristický útok v Paříži se vlastně neodehrál v centru Paříže (průvodkyně, která několik let v Paříži žila nám to trochu objasnila). Ne, nikde jsme neviděli hordy odzbrojených armádních vojáků. Pár jich hlídá Eiffelovu věž a prochází kolem, ale jinak jsem si žádné zvětšené ostrahy nevšimla. Co ale platí po celém světě je, že kamkoliv jdete na památky, tradičně všude ukazujete tašky, ale to není novinka. To je zaběhlý postup už několik let.


Komentáře

Oblíbené příspěvky