Trabantem do posledního dechu...

Co bych asi tak řekla. Sice to s mým cestováním nic společného nemá, ale s cestováním ano. Někdo tyhle lidi znát nemusí. Kdysi dávno byl nadšenec Dan Přibáň a rozhodl se trabantem, ano slyšíte správně, trabantem objet určité části světa.

Jako první vznikl film Trabantem Hedvábnou Stezkou. Vzali střední Evropu, Balkán, Turecko, Írán, Turkmenistán, Uzbekistán, Kazachstán, Rusko, Ukrajinu, Slovensko a zpátky domů. Najeli něco přes 15 000 km, poctivě rozebírali a sestavovali trabanta znovu dohromady, ale zvládli to.

Druhé následovalo Trabantem napříč Afrikou. Tentokrát 2 trabanty a 20 000 km. Tunisko, Libye, Egypt, Súdán, Etiopie, Keňa, Tanzanie, Zambie, Botswana, Namibie a JAR.

Třetí bylo Trabantem Jižní Amerikou. Ve složení 2 trabantů, 1 fiata a 1 Jawy 250 (to je motorka, kdyby náhodou někdo nevěděl). Přes Guyanu, Brazílii, Chile, Peru, Bolívii. Momentálně to ještě pořád dávají v televizi na ČT2, pokud by měl někdo zájem. Teď jsou u desátého dílu ze dvanácti, takže už se to blíží svému konci. Ale na stránkách se dá sledovat celý seriál online.



Pokud vám tahle skupina lidí nic neříkala, nijak extra nezoufejte, já se o ní až do minulého týdne taky nijak extra nezajímala. Pak ale přišel nápad, že bych šla do kina, protože jsem viděla reklamu na film v televizi. Sehnala jsem osobu, co chtěla jít se mnou. A tak jsem byla kamarádkou informována, že bych si měla alespoň jeden film předtím zkouknout. Slušelo by se vědět, do čeho jdu. Což jsem taky udělala. Občas souhlasím, pokud mají lidi v mém okolí pravdu. Není to vždycky, ale tentokrát ano. :D
Ve dni volna jsem se rozhodla, že se podívám alespoň na ty dvě hodinky prvního filmu. Dvě hodinky... rozumějte tím, že jsem shlédla úplně všechno, co šlo a strávila tím fakt celej den. Katastrofa, lidi. Na seznam zemí, co chci vidět jich přibylo dalších 5, do kterých jsem vždycky tvrdila, že se nechci podívat.

A pak nastala další osudná chyba, když jsme šli na film Trabantem do posledního dechu. Je to o putování trabantů skrz Austrálii, východní Timor, Indonésii, Malajsii a Thajsko. Ke trabantům, fiatu, Jawě se přidala ještě jedna 150 cm vysoká motorkářská hvězda a dva vozíčkáři. Je to plné černého humoru, absolutně úžasných záběrů, cestování, neskutečně pozitivních lidí, kteří vás nabijou energií a pro mě pocitem, že nejlepší by bylo seknout s prací hned teď a prostě letět. Kamkoliv. Hlavně vypadnout do světa a mít další a další zážitky. :D

Mohla bych vám tady vyprávět, jak to na ČSFD má 86% (co je mi po tom, kolik tomu dávají kritici), jak je to úžasně sestříhané (ne že bych tomu rozuměla), jak si to nesmíte nechat ujít, protože to je o překračování hranic (nejenom těch mezi státy)... ale vám by to bylo pravděpodobně jedno a já rozhodně nedělám reklamu. Takže řeknu jen to, že to byla neskutečná sranda. A pokud by někdo měl zájem, může se podívat na trailer.


Upozorňuju, že všichni přežili. :D :D  ...a teď si můžete rozhodnout, jestli se na ten film podíváte v kině. Ale řeknu vám jenom to, že stojí za to. :D


Komentáře

Oblíbené příspěvky