Florencie...

Florencie, nebo-li kolébka renesance... Vítejte v roce 2016... Ne, nemusíte mít obavy. Přes Vánoce jsem se neotrávila cukrovím, nezlomila jsem si nikde nohu, ani na Silvestra jsem se neopila natolik, že bych prostě byla několik dní na pozorování v nemocnici. Pro mě prostě svátky a Silvestr nic neznamenají a každý rok se ze mně stává úplný hermit, co zaleze co nejdál od lidí a pokouší se ignorovat koledy (kriste, jak já je nesnáším), davy lidí v každém obchodě (ježíši, to lidi musí chodit nakupovat před Vánocemi jako diví? ), vánoční výzdobu (každý rok jsem nucená to absolvovat kvůli babičce, protože Vánoce miluje) a v podstatě všechna ta vánoční blahopřání od lidí kolem ( for fuck's sake, když už je to nutnost, skutečně mi všichni musíte zasahovat do osobního prostoru a olíbávat jak diví?)... *sad sigh* ...tohle není blog o tom, abych si vylévala srdce, jak strašně nesnáším Vánoce, ale o cestování. Takže se posuneme dál.


Všem, co milujete Vánoce, doufám, že jste si je užily a dopadly podle vašich představ. Všechno jenom dobré do Nového roku 2016. A teď už doufám, hergot, můžu pokračovat, kde jsem skončila. Tedy příjezdem autobusu na zastávku do Florencie. Tentokrát jsme neměli takový problém najít hotel. Zabloudili jsme jen asi na 10 minut. :D Trochu nás překvapilo, že recepce byla v jiné budově, ale to nic neměnilo na skutečnosti, že když jsme se dostali do naší budovy, pokoj byl ve 4. patře. :D Jop. Dokážete si představit to nadšení, když tam byl výtah. A dokážete si představit, jak neskutečně mě proklínala kamarádka, protože má klaustrofobii a výtah byl velikosti 70x70cm. Samozřejmě, že jsme od té doby chodili nahoru i dolů pěšky. :D Sportem k dokonalé kondici, lidi. Pokud chcete trochu zhubnout po Vánocích, jeďte do Itálie. Určitě tam je dostatek schodů na pokoření.

Než jsme se ubytovali, něco pojedli a trochu odpočinuli, tak přestalo drobně pršet a docela vykouklo sluníčko. Tu hlavní věc, co jsem ve Florencii chtěla vidět byl Duomo a před ním takový malý "kostelík". Všechno nádherně pomalované a především... necelých pár měsíců dozadu na tom samém místě byla Gillian Anderson a točila tam Hannibala. Jako já fanda bych se rozkrájela, hlavně se ocitnout na stejném místě. Duomo je na té horní fotce v příspěvku. Je to pravděpodobně ta nejúžasnější budova, co jsem na celém světě zatím viděla. Kdo ví, třeba ještě změním názor. Ale ten detail, ty barvy... Já byla fakticky unešená.


Dobře, tak se nebudu tolik rozplývat a budu se snažit trochu objektivně se soustředit na fakta. Ale jako dokážete si to představit? Celou tu dobu jsem si říkala: OMG!!! Tady tudy procházel Mads Mikkelsen. Santa Maria Novella (nádraží)... OMG tudy šel Hannibal v sezoně dva. Most z kterého je vidět Ponte Vecchio...Jeez!!! Tudy šel Hannibal taky. No prostě zážitek. Ale jako umím se kontrolovat. :D Nikdo by to do mě neřekl!!!

Anyway, od Duoma jsme měli další důležité cíle. První byla Neptunova fontána, která se nachází před palácem Vecchio. A když jsme tak přišli na to náměstí, zjistili jsme, že kolem jsou sochy. Spousta soch. :D Sochy na focení. :D Takže si dokážete představit, že bylo co dělat.


Florencie je jedno z míst, co mi přišlo méně obležené turisty a rozhodně levnější. Samozřejmě ne v první uličce od náměstí u paláce nebo blízko nějaké galerie, ale celkově je to takové... intimnější a já byla mnohem spokojenější než třeba potom v Římě. Neměli jsme co na práci, tak jsme se rozhodli jít podívat dovnitř, jestli něco bude vidět bez vstupného. Ze všeho nejvíc nás zaujala ta socha u vstupu vpravo na té první fotce. Pořád jsme si říkala, co by asi měla značit, ale nakonec jsem to nechala být. :D

Když jsme se dostatečně pokochali na náměstí, bylo málo hodin a tak jsme chtěli zamířit ještě na Ponte Vecchio. Jak je asi jasné, teď přichází ten moment, kdy jsme neodhadli správnou ulici a skončili o jeden most dál. :D Ale tak byli jsme blízko, alespoň jsme si mohli udělat úžasné fotky. 


Ponte Vecchio je ten zastřešený, kde by se nahoře měla nacházet nějaká galerie. To byl náš první den ve Florencii. Na cestě zpátky na hotel jsme zabrousili do restaurace, dali si špagety a nedělali nic. 

Druhý den jsme měli volnější. V podstatě jsme to nejpodstatnější viděli a tak nám zbývalo jenom  bloudit a poznávat to, co nám do oka padne. Naším cílem měli být zahrady Boboli. Nacházejí se z druhé strany u paláce Pitti



K němu jsme došli, dali si zmrzku a jak jsme tak seděli, odpočívali, koukali na lidi, na holuby a na ten klid kolem, tak jsme do zahrad ani nešli. Mimochodem ta blíž k foťáku jsem já. :D 

Zamířili jsme se podívat na Ponte Vecchio, abychom se přesvědčili, že nemáme na to si na mostě něco koupit. Všude byla jenom zlatnictví pro "majetné". Nebo hodinářství. Není nad to koupit si zlaté hodinky s diamanty. :D Na to jsme fakticky neměli. :D Ale na mostě stála na jedné straně socha a u ní kašna a ta byla fakt nádherná. Z těch detailů jsem byla nadšená.


Celý den jsme se v podstatě jenom poflakovali a byla to taková oddechovka, protože konečně někde nebyla hlava na hlavě.  Strávili odpoledne tím, že jsme se prošli podél řeky a nedělali nic jiného, než poslouchali houslistu, co si vydělával vedle nás. Takže jsme se bavili tím, že jsme se pokoušeli odhalit, co to vlastně hraje za písničky a jenom tak čučeli na vodu a odpočívali. 

Člověk mohl lépe dýchat bez nějakého chaosu. Večer jsme zakončili v restauraci, kde se nás statečně ujmul "ostříž". To byl číšník, u kterého byste nevěřili, jak dokázal být rychlý. V restauraci bylo neskutečné množství stolů. Ale ve vteřině, co jste položili příbor, už stál u vás, aby odnesl talíř. Patřilo mu čestné místo v čele restaurace a procházel se sem a tam a ostřím zrakem dokázal sledovat talíř snad každého. No, neskutečná sranda. Škoda, že si nepamatuju název restaurace. Definitivně bych doporučila. Měli tam perfektní lasagne. Vnitřek restaurace vypadal takhle. 


A další den jsme odjížděli autobusem do Říma. I tentokrát stála jízdenka pro jednoho 1 libru a znovu s megabusem. 

Komentáře

  1. To s tím houslistou bylo až ten druhej den, ne? :D to jsme tam stály za tím Ponte Vecchio, když jsme se na něj konečně dostaly a pozorovaly ty kluky na těch kánoích. Pokud mě paměť neklame (což je dost možný :D) Jo, to byla pohoda. A pan Ostříž :D prostě super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak už jsem to konečně opravila. Teď bych se měla pustit do toho Říma, ale vůbec se mi nechce. mám na to jen tenhle víkend nebo pondělí. potom už letím a nic nestíhám. :D tak uvidíme, jestli se k tomu dokopu.

      Vymazat
  2. :D vidíš, to mě vůbec nedošlo. máš pravdu... way to go, Luci. Takhle si všichni budou myslet, že jsme stalkeři. :D :D :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky